Na ostří nože
Rychlosti se pohybují mezi 15 a 20 uzly stále, to znamená, že nejvyšší rychlosti budou přesahovat 25 uzlů. Je to let na ostří nože. Doslova. A z vedoucí pětice nikdo nemůže zvolnit. Kdo sundá nohu z plynu, je ze hry venku. Dojede do cíle, ale s největší pravděpodobností nebude bojovat o medaili.
Logika tedy velí zapomenout na opatrnost a držet motory vytočené do nevyšších otáček. Tak to mají všichni vpředu.
Vzadu v hlavě ale klíčí semínko opatrnosti. Všichni ho sice mají zadupané hluboko do země, ale přesto se prodírá k životu. Tenkým hlasem si jen tak na pozadí notuje: „Jestli chceš vyhrát, musíš především dojet do cíle.“
A to je to, o co nyní jde především. Najít tenkou hranici mezi maximální rychlostí a opatrností, mezi být tam první a vůbec dojet do cíle. Kde byste bez soupeřů ubrali, tam musíte držet krok s konkurenty, které máte na dosah. Konec konců se na to dá koukat také tak, že pokud loď vydrží, znamená to jen, že jste málo tlačili na pilu.
Ale konec abstraktního filozofování. Na čele je Solidaires en Peloton, na kterou se dotahuje Tales II (333 mil za 24 hodin). Třetí je Generali, kterou stahuje Imerys i s naším Milanem Koláčkem na palubě.