Milan s Pierrem jsou na cestě přes Atlantik!!!
Startovalo se na zaďák se spinakery. První měl spinaker nahoře Agir (Hardy, Biarnes). Rychle ale byli zastíněni zbytkem startovního pole a propadli se. Podobně na tom byli i Milan s Pierrem. Startovali vpředu, ale nebyli na čistém větru a zpomalili.
Startovní pole bylo vyprovázeno stovkami lodí a člunů s diváky, nad stěžni visely na nebi dvě helikoptéry s televizními štáby. Další diváci čekali na pobřeží nedaleko poslední točné bóje. Kromě diváků na místě byl start přímo přenášen i francouzskou televizí.Na první bóji stahoval nejdříve spinaker Macif (Dalin, Richome) Po bóji, kterou naši točili na 11. místě, následovala stoupačka a pak další spinaker k poslední otočné bóji před přístavem Concarneau. Pořadí na čele se nezměnilo a ani naši se ve startovním poli neposunuli.
Pokračovalo se na předobok na otevřené moře. Nyní je rychlost startovního pole kolem 8 uzlů. Všichni mají před sebou těžkou noc. Přibližně dva dny trvá, než se závodníci dostanou do správného rytmu. Navíc se vítr stočí více k západu, tedy proti směru plavby. Důležité bude najít správnou chvíli k obratu, vhodný moment pro změnu směru plavby více k jihu. Správné načasování může pomoci vyšplhat se nahoru startovním polem. Všichni vědí, že kdo se dostane první do příznivého severního větru, ujede soupeřům a získá náskok.
My v Lodních novinách držíme Milanovi s Pierrem palce. A vyhlašujeme soutěž o Anglicko-český jachtařský ilustrovaný výkladový slovník. Tipněte si, na jakém místě dojedou Milan s Pierrem na Fulgur – Evapco do cíle. Každý máte jednu odpověď a ti, co se trefí, budou slosováni. Posílejte své tipy mailem.A samozřejmě držte palce.