Konečně…
Trimarany Ultim letí jižním Atlantikem vstříc ostrovu, který je veřejnosti znám asi stejně dobře, jako měsíc planety Jupiter Praxidike. A na severu Atlantiku se konečně startuje. Dnes z Lorientu vypluly Class 40 a Multi Fifty, zítra z Le Havre kategorie IMOCA.
Pořadatelé si oddychnou. Konečně se jim podaří poslat všechny čtyři třídy účastnící se Transat Jacques Vabre na vodu. Je to poprvé v historii závodu, kdy musela většina kategorií na start takto dlouho čekat.
Třída Ultim už má za sebou polovinu závodu. Všechny trimarany již jsou na jižní polokouli a stoupají proti pasátu k ostrovu Ascension. Vedoucímu Banque Populaire zbývá 750 mil k otočnému bodu. Po otočení ostrova již bude následovat přímý kurz do cíle na karibském ostrově Martinik. V současné chvíli na programu stoupačka. Pro rychlé lodě neoblíbený kurz, který výrazně namáhá závodní stroje. Tracker, na kterém je možné sledovat polohu lodí a předpověď počasí nemusí být docela přesný, přesto se na pohled zdá, že vedoucí Banque Populaire pluje cca kurzem 60° na vítr. Preferuje tedy rychlost, před co nejostřejším kurzem. U rychlých lodí je to velmi častá taktika. Drobné odpadnutí znamená velký nárůst rychlosti a celkově vyšší VMG (rychlost přibližování se k cíli). A i kdyby ne, ve hře je i šetření techniky…
V rovníkových tišinách, které trimarany Ultim překonávaly o víkendu, se nejvíce vedlo SVR Lazartigue, který se dostal na druhé místo. Před tišinami vedl Banque Populaire o 100 mil před Maxi Edmond de Rothschild a SVR Lazartigue ztrácel dalších 60 mil. Nyní je SVR Lazartigue druhý, ztrácí 46 mil na prvního a před třetím Maxi Edmond de Rothschild má náskok 14 mil.
Start v Lorientu
Pořadatelé očekávají, že první lodě IMOCA (které poplují přímo do cíle) budou na Martiniku 17.11.
Trimarany Multi Fifty zamíří podél Afriky na jih, obeplují kapverdský ostrov Sal a potom budou pokračovat do cíle.
Flotila Class 40 je očekávána v cíli 22.11.
Polohu lodí najdete zde.