Search
× Search

Nebezpečí nočních plaveb

Jízdu autem v noci zvládá každý řidič. Vedení jachty po západu slunce je však mnohem náročnější, ne každý si to však uvědomuje. Ačkoli se může zdát noční jízda autem nočnímu jachtingu podobná,...

Radar nebo AIS

Není to tak dlouho, co tato otázka neexistovala. Na pořádné jachtě byl radar a bylo vhodné s ním umět zacházet. Dnes je tu ale systém AIS, které mnohé funkce radaru nahradí. Navíc...

Už nebudou mapy na papíře…

Elektronické mapy vytlačují mapy papírové do té míry, že i nejtradičnější výrobci končí, zavírají krám, přestávají tisknout. Papír umírá a s ním i klasická navigace. Vypadá to, že doba, kdy...

Pozor na elektronické mapy 2

V pondělí jsme psali o nepřesnostech elektronických map. K článku máme od vás hodně reakcí a připomínek. Přinášíme doplnění článku, včetně původní papírové mapy, která nám k článku chyběla.

Přílivové proudy

V přílivových oblastech, zejména okolo Velké Británie, západní Francie a Channel Islands se v námořních mapách setkáme s označením tidal races, overfalls, eddies, případně pouze se značkou. Tato místa rozhodně není dobré podcenit, mohly by připravit nemilé překvapení.

Umíte určit polohu bez GPS?

Přístroj GPS vám na palubě přestane pracovat. Z jakéhokoli důvodu. Nefunguje ani žádná vaše záloha. Jste schopni určit polohu?
Aby to bylo pro vás ještě o něco těžší, na břehu vidíte jen jeden orientační bod. V konkrétním případě kostel. Víte jak na to?

PrvníPoslední
Na horu