Za 17 dnů plachetnicí do Austrálie
Spindrift 2 má za sebou 16 dnů plavby od startu v Bretani a dělí ho jen den od protnutí zeměpisné délky mysu Leeuwin na západě Austrálie. Náskok na rekord se ale rozplývá a zítra by již mohl za IDEC Sport zaostávat.
V tuto chvíli je jasné, že IDEC Sport zůstane i nadále nejrychlejší v plavbě z Atlantiku k Austrálii. Spindrift sice nejede špatně a navíc si plavbu zkrátil tím, že se pohyboval až na 55°jižní šířky, ale od Kerguelenových ostrovů musí halzovat a vzdaluje se ideální trase.
Je to dáno tím, že vítr se na jižní straně tlakové výše stočil k západu. Tato situace bude zřejmě pokračovat, ztráta na IDEC bude narůstat.
Vše se může změnit v Pacifiku, kde IDEC Sport zpomalil. To může být správná chvíle pro útok Spindriftu.
Na závěr se ještě podíváme na podmínky na palubě. Náskok na rekord se z téměř 400 mil zmenšil na 70. Díky plavbě k severu se zvýšila teplota moře na 5°C, teplota vzduchu stoupla na 9°C. Rychlost větru je 30 uzlů a velikost vln 4 metry. Na palubě zbývá 320 kg zásob a dnes bude k obědu hovězí se zeleninou a brambory. Vše samozřejmě ze sáčku označeného freeze dried food.
Polohu lodi najdete zde.
4567
Související články
346 mil za 24 hodin na 6,5 m lodi
346 mil za 24 hodin na 6,5 m lodi
Francouzský jachtař Benoît Marie vytvořil nový čtyřiadvacetihodinový rekord ve třídě 6,5 metru dlouhých jachet Classe Mini. Znamená to, že plul průměrnou rychlostí 14,43 uzlu.
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.