showTop
× Search
Francouzská loděnice Fountaine Pajot poslední dobou tlačí na modernizaci výrobní řady. Podzimní novinkou je nový katamarán FP48. Loděnice ve svých materiálech uvádí více komfortu ve srovnání s předchozími modely, více prostoru a moderních technologií. Mluví o orientaci na dlouhé plavby. Pro kupujícího či čtenáře to znamená velká slova. Za každou turistickou jachtou vždy stojí kompromisy. FP48 je označován za nástupce modelu Tanna 47. Patří do nové generace katamaranů, které loděnice postupně představuje. Výrobce novinku prezentuje jako plavidlo vhodné pro plavby s rodinou nebo přáteli i pro delší cesty. Vše s důrazem na adaptabilitu, variabilitu uspořádání a pohodlí. V nabídce jsou i alternativní pohony, hybridní nebo elektrický. Jednou z nejvýraznějších předností FP48 je prostor a propojení interiéru s exteriérem. Kokpit je se salonem propojen 3 metry širokými posuvnými dveřmi. Rozvržení interiéru umožňuje velkou variabilitu – od rodinné konfigurace až po...

Spíše jih, ale…

Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...

Poslední videa


Závodní jachting

Tragická nehoda při ARC a opuštěná jachta na oceánu
Daniel Vodička

Tragická nehoda při ARC a opuštěná jachta na oceánu

Při závodu přes Atlantik ARC (Atlantic Rallyfor Cruisers došlo k tragické nehodě. Západně od Kanárů zůstala na hladině opuštěná jachta X4.3 Agecanonix.

K nehodě došlo v noci z pátku na sobotu. Na palubě jachty plula tříčlenná francouzská posádka. Startovala v závodní IRC divizi. Posádka se rozhodla pro severní variantu trasy, aby se vyhnula slabšímu větru na jihu u Kapverd. Dostala se tak do bouře v tlakové níži severozápadně od Kanárů.

V noci z 26. na 27. listopadu se z jachty ozvalo volání MAYDAY s žádostí o evakuaci zraněného člena posádky. Dříve než se na scéně objevila pomoc zvenčí byl člen týmu Max Delannoy prohlášen za mrtvého.

Večer 27. listopadu přispěchala na pomoc pasažérská loď Mein Schiff 1, aby evakuovala zbylé dva členy posádky, z nichž jeden byl také zraněný a naložila mrtvé tělo. Evakuace nebyla snadná. První pokus se v noci nepovedl, protože vítr zesílil nad 40 uzlů a jachta se stala neovladatelnou. Mein Schif 1 čekala na místě na zklidnění počasí, nebo na příchod světla. Akce byla ukončena až druhý den ve dvě hodiny po poledni.

Přesné okolnosti nehody zatím nebyly zveřejněny. Na videu je vidět, že jachta má zlomené ráhno. Při refování mohlo dojít k halze, ale jde jen o dedukci na základě poškození, které je patrné na lodi. 

Tragická nehoda připomíná, že k podobným nehodám na moři může docházet. Především ve chvílích, když se závodí a posouvají se hranice směrem k většímu riziku. 

Jachta byla ponechána svému osudu přibližně na pozici 29°3,71´N a 026°30,38´W. jachta je nadále monitorována YB trackerem.

3862

Testy

Technika plavby

Vyhledat

Nejbližší události

«listopad 2025»
poútstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Na horu