Daniel Vodička / neděle 11. června 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Souboj dlouhý 500 mil Včera odpoledne odstartoval Milan Koláček do druhé etapy sólového závodu La Solitaire URGO Le Figaro. Nejlepší světoví sóloví jachtaři mají před sebou 500 mil dlouhou etapu ve zrádných vodách Biskajského zálivu. Nedlouho po startu Milan figuroval ve třetí desítce startovního pole, ale během první noci se probojoval na vynikající 11. místo a drží krok s těmi nejlepšími. Nyní je jen jedno místo za vítězem první etapy Nicolasem Lunvenem a tři místa za loňským vítězem Charliem Dalinem. Na vedoucího Sebastiena Simona ztrácí 3,3 míle. Velmi zajímavé je pořadí mezi Bizuth (nováčky). Milan je na druhém místě za Julienem Pulve, na kterého ztrácí jen 1,8 míle. Tato etapa nebude náročná kvůli silnému větru, ale z důvodu jeho častých změn. Taktika a strategie budou tentokrát velmi důležité. Neudělat chybu! Tak bude znít heslo dne. Třída Figaro je nesmírně vyrovnaná. Ztracenou míli v jiných závodech snadno naženete. Zde se však vede souboj o jednotlivé metry nejčastěji a někdy i decimetry. Jediná chyba a ztráta 500 metrů na soupeře může znamenat propad startovním polem o 20 míst. Milan Koláček má před sebou 3 náročné noci, během kterých se musí chyb vyvarovat, pokud chce pomýšlet na úspěch. A na ten, jak Milana známe, určitě pomýšlí. Tři dny a noci za kormidlem, bez spánku, s mimořádným psychickým a fyzickým vypětím. Milan bojuje za úspěch českého jachtingu v regatě, ve které startuje jako první Čech. Přetahuje se o úspěch s nejlepšími světovými sólovými jachtaři. Polohu lodí najdete zde. Předchozí článek Konoba Tic Tac Další článek Skládka na mořském břehu Vytisknout 3682 Tagy: KoláčekFigaroSolitaire Související články Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní skupina z tlakové výše? Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky… Nový spinaker je v čudu… Nový spinaker je v čudu… Další noc a další souboj. Spinaker ve vodě, dvouhodinová snaha o jeho vytažení na palubu. Podařilo se, ale plachta je v čudu. Koláček s Brasseurem pokračují v závodu Transat Cafe L´Or.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní skupina z tlakové výše?
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nový spinaker je v čudu… Nový spinaker je v čudu… Další noc a další souboj. Spinaker ve vodě, dvouhodinová snaha o jeho vytažení na palubu. Podařilo se, ale plachta je v čudu. Koláček s Brasseurem pokračují v závodu Transat Cafe L´Or.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… úterý 11. listopadu 2025 Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí pondělí 10. listopadu 2025 Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Proč nerolovat v silném větru genu Proč nerolovat v silném větru genu úterý 11. listopadu 2025 Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost?
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jak pohnout zádí dle potřeby Jak pohnout zádí dle potřeby pondělí 3. listopadu 2025 Couváte bokem k molu. V té chvíli mohou nastat dvě situace. Obě jsou snadno řešitelné, pokud včas a samozřejmě správně zareagujeme.