Daniel Vodička / pondělí 3. října 2016 / Kategorie: Jules Verne Trophy Rekordní očekávání Letošní podzim a zima budou plné atraktivních rekordů. Kolem světa pod 45 dnů, přes Středomoří za méně než 18 hodin a do toho také sólový nonstop závod kolem světa Vendée Globe. Nejdrsnější regata. I tam je možné lámat rekordy. Nejdříve se asi dočkáme rekordu přes Středomoří z Marseille do Kartága. Na počasí už čeká Francois Gabart na svém trimaranu Macif. Hodnota sólového rekordu na 455 mil dlouhé trati je 18 hodin a 58 minut. Drží ho Armel Le Cléac´h na trimaran Banque Populaire VII. To znamená průměrnou rychlost téměř 24 uzlů. Gabartův trimaran Macif je lodí nové generace a je vybaven foily, které přizvedávají loď z vody. Je 30 metrů dlouhý, 21 metr široký a má výtlak 14 500 kg. Jen pro představu je to stejný výtlak, jako jednotrupá Jeanneau Sun Odyssey 519. jen plachet má Macif více – poměr 114:430 m2. Kolem světa pod 45 dnů Na největší z rekordů se chystají dva trimarany IDEC Sport a Spindrift 2. Kolem světa je zatím nejrychlejší Loick Peyron na trimaranu Banque Populaire V. V roce 2012 dokázal jím vedený tým obeplout světa za 45 dnů, 13 hodin a 42 minut. IDEC Sport i Spindrift 2 se pokusily rekord překonat již loni, ale nevyšlo to. Byl z toho ale parádní závod kolem světa, při kterém se dvě odlišné lodě potkaly za polovinou světa u Nového Zélandu. Počasí jim ale nepřálo, především Pacifik byl extrémně pomalý a za rekordem zaostaly o 2 dny. Francis Joyon již oznámil, že IDEC Sport pojede se stejným týmem, jako loni. Tedy jen 6 mužů na palubě, Vedle Joyona to budou Alex Pella, Boris Hermann, Bernard Stamm, Clément Surtel a nejmladší Gwénolé Gahinet. Nejstarší na palubě je šedesátiletý skipper Francis Joyon. Je to poprvé v historii, kdy se tým vydává na tuto cestu dvakrát po sobě ve stejném složení. Druhou lodí na stejné trase bude švýcarský trimaran Spindrift 2. Jeho rozpočet je v porovnání s IDEC Sport mnohonásobně vyšší. Naše sympatie jsou tedy jasné. A aby to nebylo málo, 6.listopadu se na stejnou trasu vydá 29 účastníků Vendée Globe. Na podzim se máme na co těšit. A Lodní noviny budou u toho. Předchozí článek Tisíce ostrovů, stovky vtipů, desítky piv, jedna skvělá posádka a žádná sůl Další článek Tři hodiny strachu Vytisknout 4893 Tagy: JoyonIdecJules VerneSpindriftVendéerekordMacifGabart Související články 346 mil za 24 hodin na 6,5 m lodi 346 mil za 24 hodin na 6,5 m lodi Francouzský jachtař Benoît Marie vytvořil nový čtyřiadvacetihodinový rekord ve třídě 6,5 metru dlouhých jachet Classe Mini. Znamená to, že plul průměrnou rychlostí 14,43 uzlu. Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? 150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle. Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
346 mil za 24 hodin na 6,5 m lodi 346 mil za 24 hodin na 6,5 m lodi Francouzský jachtař Benoît Marie vytvořil nový čtyřiadvacetihodinový rekord ve třídě 6,5 metru dlouhých jachet Classe Mini. Znamená to, že plul průměrnou rychlostí 14,43 uzlu.
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin? 150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… úterý 11. listopadu 2025 Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí pondělí 10. listopadu 2025 Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Proč nerolovat v silném větru genu Proč nerolovat v silném větru genu úterý 11. listopadu 2025 Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost?
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jak pohnout zádí dle potřeby Jak pohnout zádí dle potřeby pondělí 3. listopadu 2025 Couváte bokem k molu. V té chvíli mohou nastat dvě situace. Obě jsou snadno řešitelné, pokud včas a samozřejmě správně zareagujeme.