Daniel Vodička / středa 15. března 2017 / Kategorie: Ostatní regaty Nadupaná premiéra V pátek startuje Milan Koláček do svého prvního letošního závodu ve třídě Figaro Solo Normandie 2017. Závod je součástí šampionátu Francie v sólovém jachtingu. Milan bude prvním Čechem, který se postaví na start hlavního závodu sezóny Solitaire du Figaro. Kdo na startu A bude to mít těžké. Dokonce mimořádně těžké. Na startovní listině je 24 závodníků. Mezi nimi jsou specialisté na Figaro, kteří v této třídě závodí již dlouhá léta, jako je Thierry Chabagny, Nicolas Lunven, či Alexis Loison. Dále mladší generace závodníků, která vzešla z Classe Mini (stejně jako Milan), ale už měla dost času na to, aby se ve Figaru dostatečně etablovala. Do této kategorie můžeme zařadit Xaviera Macaire, Adriena Hardyho či vítěze loňského šampionátu Charlieho Dalina. Pak je tu skupina Britů, kteří mají výborné podmínky a chtějí se konečně Francouzům přiblížit. A nakonec Yann Elies. Nejlepší figarista posledních let. Trojnásobný vítěz Solitaire 2012, 2013 a 2015 a pátý z poslední Vendée Globe. Byl nejlepší z těch, kteří neměli foily. Mezi nimi nováček Milan Koláček. S ne zrovna nejnovějším materiálem se pokusí uspět. Co by byl úspěch? Podle nás umístění v první polovině startovního pole by bylo mimořádným úspěchem. No uvidíme. Počasí Na co se může Milan těšit na moři? V pátek se bude startovat do slabého větru. Ten ale bude rychle sílit a v sobotu vyšplhá ke 40 uzlům. Výška vln se bude v kanálu pohybovat až kolem 4 metrů. Vypadá to tedy na surfování k východu, které bude způsobovat husí kůži na zádech. Let po vlnách se spinakerem. Bude to maso, ne? Stránky závodu zde. Zde najdete odkaz na kampaň na podporu Milana na Startovači. Předchozí článek Záhadné ztroskotání Další článek Chcete testovat oblečení Helly Hansen? Vytisknout 4548 Tagy: KoláčekFigaroSolo Normandie Související články Bude to ještě dlouhé. A dramatické… Bude to ještě dlouhé. A dramatické… Pro třídu Class40 bude Transat Cafe L´Or ještě dlouhý. Spolehlivý pasát ztratil spolehlivost a místo expresu do Karibiku bude plavba do cíle připomínat spíše lokálku do Zadní Třebáně. Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní skupina z tlakové výše? Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Bude to ještě dlouhé. A dramatické… Bude to ještě dlouhé. A dramatické… Pro třídu Class40 bude Transat Cafe L´Or ještě dlouhý. Spolehlivý pasát ztratil spolehlivost a místo expresu do Karibiku bude plavba do cíle připomínat spíše lokálku do Zadní Třebáně.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní skupina z tlakové výše?
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Bude to ještě dlouhé. A dramatické… Bude to ještě dlouhé. A dramatické… čtvrtek 13. listopadu 2025 Pro třídu Class40 bude Transat Cafe L´Or ještě dlouhý. Spolehlivý pasát ztratil spolehlivost a místo expresu do Karibiku bude plavba do cíle připomínat spíše lokálku do Zadní Třebáně.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… úterý 11. listopadu 2025 Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Pomalu, nebo rychle? Pomalu, nebo rychle? čtvrtek 13. listopadu 2025 Mám zajíždět do přístavu rychle, nebo pomalu? Co je správně? Při rychlé plavbě jachta lépe reaguje na kormidlo a je méně ve vleku podmínek. Přesto zní správná odpověď – POMALU!
Proč nerolovat v silném větru genu Proč nerolovat v silném větru genu úterý 11. listopadu 2025 Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost?
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?