Daniel Vodička / středa 21. září 2016 / Kategorie: Zajímavosti Jak stará loď do šrotu? Nákladní loď. Kolos, jehož stavba trvá léta. Jak dlouho slouží? Po kolika letech jde do šrotu? Podíváme se na rekord a otočíme to. Jak mladá loď už jde do šrotu. Nejmladší kontejnerovou lodí prodanou do šrotu je Panamax (maximální velikost pro průjezd nerozšířeným Panamským průplavem) Victoria Wulff. Loď byla postavena teprve před 10 lety v polské Gdyni. Je 291 metr dlouhá a do šrotu byla prodána za 303 USD za tunu. Zdá se to poněkud nehospodárné, ne? Důvodem je krize v kontejnerové dopravě. Před pár dny zkrachoval korejský rejdař Hanjin a celkově je nadbytek kapacity kontejnerových lodí. Především ty menší jsou nahrazovány moderními kolosy. Victoria Wulf například měla kapacitu 4500 TEU (kontejner dlouhý 20 stop) a největší současné kontejnerovky mají kapacitu třikrát větší. Kontejnerovky Panamax se v lednu 2015 pronajímaly za 15 000 USD/den a dnes to je 4500 USD/den. Pokud se je podaří pronajmout. Cesta na vrakoviště je tak pro rejdaře poslední záchranou. Předchozí článek Nejen slunkem živ je Jadran Další článek Spirit 47 CR Vytisknout 4708 Tagy: TEUkontejnerovkašrot Související články Jak velké jsou největší kontejnerovky? Jak velké jsou největší kontejnerovky? Titanic byl dlouhý 269 metrů a široký 28,25 metru. Nejmodernější americká letadlovka Gerald R. Ford je dlouhá 337 metrů a na palubě široká 78 metrů (na vodorysce „jen“ 41 metr. Jak velké jsou největší kontejnerovky? Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení. Kontejnerovky na jaderný pohon? Kontejnerovky na jaderný pohon? Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.
Jak velké jsou největší kontejnerovky? Jak velké jsou největší kontejnerovky? Titanic byl dlouhý 269 metrů a široký 28,25 metru. Nejmodernější americká letadlovka Gerald R. Ford je dlouhá 337 metrů a na palubě široká 78 metrů (na vodorysce „jen“ 41 metr. Jak velké jsou největší kontejnerovky?
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.
Kontejnerovky na jaderný pohon? Kontejnerovky na jaderný pohon? Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… úterý 11. listopadu 2025 Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí pondělí 10. listopadu 2025 Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Proč nerolovat v silném větru genu Proč nerolovat v silném větru genu úterý 11. listopadu 2025 Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost?
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jak pohnout zádí dle potřeby Jak pohnout zádí dle potřeby pondělí 3. listopadu 2025 Couváte bokem k molu. V té chvíli mohou nastat dvě situace. Obě jsou snadno řešitelné, pokud včas a samozřejmě správně zareagujeme.