Daniel Vodička / pondělí 15. května 2017 / Kategorie: Novinky Bente 39 Před dvěma lety představila mladá německá firma koncept Bente 24. Jachta ihned vzbudila velký ohlas. Dnes přicházejí s novinkou v délce 39 stop. Jachta slibuje moderní vzhled a zajímavý rychlostní potenciál. Rychlost sice není vše, ale rozhodně je nakažlivá. Sedm uzlů je OK, pokud ale jedete 9, je to výrazně zábavnější. Bente 39 vzhledově vychází ze své menší sestry. Palubě dominuje moderní zvýšená nástavba typu pilot house, která je skoro celá prosklená. Na její zádi přesahuje střecha až nad přední část kokpitu. Podobně krytý kokpit najdete i na moderních závodních lodích IMOCA. High aspect kýl, k tomu dvojice kormidel a kormidelní páka, také to jsou prvky běžně používané na závodních lodích. Dvakrát zalomená a opačně skloněná příď pak odlišují jachtu na přídi. Zajímavé řešení prodlužuje vodorysku. Bude ale zajímavé počkat, jak bude řešeno kotevní kování. Nejde o závodní loď, proto je kotva nezbytná. Interiér jachty ještě nebyl představen, ale dá se očekávat, že bude spíše strohý. Jen tak se zdá být možné dosáhnout výtlaku 6500 kg. Počkejme si na jeho odtajnění ještě měsíc. Loď bude nabízena ve dvou verzích, které se budou lišit oplachtěním a kýlem. Verze standardní bude mít ponor 1,95 m a základní plochu plachet 89 m2, verze Performance slibuje ponor 2,65 m a základní oplachtění s hlavní plachtou square top 96 m2. Parametry Délka trupu 11,90 m Šířka 4,05 m Ponor 1,95 / 2,65 m Výtlak 6 575 kg Plocha plachet proti větru 89 / 96 m2 Plocha plachet po větru 187 / 194 m2 Výška stěžně 18,10 m Cena jachty připravené k plavbě 145 000 EUR bez DPH Design Judel/Vrolijk Více zde Délka trupu 11,99 m Délka na vodorysce 11,17 m Šířka 4,08 m Ponor 1,45 - 2,30 m Balast 3 450 kg Výtlak 11 600 kg Plocha plachet 112 m2 Výkon motoru 55 HP Nádrže na naftu 315 l Nádrže na vodu 515 l Design V. Ahlen Yacht Design/ Torsten Schmidt Cena vybavené jachty 650 000 EUR sDPH Více zde Délka trupu 11,99 m Délka na vodorysce 11,17 m Šířka 4,08 m Ponor 1,45 - 2,30 m Balast 3 450 kg Výtlak 11 600 kg Plocha plachet 112 m2 Výkon motoru 55 HP Nádrže na naftu 315 l Nádrže na vodu 515 l Design V. Ahlen Yacht Design/ Torsten Schmidt Cena vybavené jachty 650 000 EUR sDPH Více zde Délka trupu 11,99 m Délka na vodorysce 11,17 m Šířka 4,08 m Ponor 1,45 - 2,30 m Balast 3 450 kg Výtlak 11 600 kg Plocha plachet 112 m2 Výkon motoru 55 HP Nádrže na naftu 315 l Nádrže na vodu 515 l Design V. Ahlen Yacht Design/ Torsten Schmidt Cena vybavené jachty 650 000 EUR sDPH Více zde Předchozí článek Flying Phantom - CZE 78 Další článek J Class na prodej Vytisknout 4313 Tagy: BenteVrolijk Související články Bente28 Bente28 Německá loděnice Bente přišla se zajímavým konceptem jachty. Začala na délce 24 stop, následně přidala devětatřicítku a nyní se již pracuje na novém modelu Bente28, který bude k mání od příštího roku. Loděnice Bente v úpadku Loděnice Bente v úpadku Položili jste si někdy otázku, kolik lodí je třeba vyrobit, aby byla loděnice životaschopná? Já si tuto otázku položil mnohokrát. Co nás zaujalo v Düsseldorfu 3 Co nás zaujalo v Düsseldorfu 3 Jachta, která nás na veletrhu zaujala nejvíce, se jmenuje Bente 39. Proč nejvíce? Protože jde o svěží vítr, o něco nového, o zakomponování prvků známých ze závodních lodí do jachty dostupné veřejnosti.
Bente28 Bente28 Německá loděnice Bente přišla se zajímavým konceptem jachty. Začala na délce 24 stop, následně přidala devětatřicítku a nyní se již pracuje na novém modelu Bente28, který bude k mání od příštího roku.
Loděnice Bente v úpadku Loděnice Bente v úpadku Položili jste si někdy otázku, kolik lodí je třeba vyrobit, aby byla loděnice životaschopná? Já si tuto otázku položil mnohokrát.
Co nás zaujalo v Düsseldorfu 3 Co nás zaujalo v Düsseldorfu 3 Jachta, která nás na veletrhu zaujala nejvíce, se jmenuje Bente 39. Proč nejvíce? Protože jde o svěží vítr, o něco nového, o zakomponování prvků známých ze závodních lodí do jachty dostupné veřejnosti.
Vynikající film na dnešní večer Vynikající film na dnešní večer pondělí 23. září 2024 Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The...
ČANY Offshore Cup odstartován ČANY Offshore Cup odstartován pondělí 16. září 2024 V pondělí 16.září ráno byl z německé maríny Kühlungsborn odstartován již 12. ročník ČANY Offshore Cup. Jachtařsky náročná regata pořádaná Českou asociací námořního jachtingu je zařazena do...
Palagruža Cup Palagruža Cup čtvrtek 12. září 2024 Příznivce offshore regat jistě zaujme avízo na blížící se start již 8. ročníku regaty Palagruža Cup. Závod z Murteru k nejvzdálenější chorvatské výspě. Plavba do nitra Jadranského okeánu...
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Návyková Beneteau First 36 Návyková Beneteau First 36 čtvrtek 10. srpna 2023 Beneteau First 36. Loď na kterou sportovně naladění jachtaři dlouho čekali. Půjde o úspěšného nástupce ceněných starších sester First 36.7 a First 40.7? Podle ohlasů veřejnosti to tak vypadá. Od...
Nebezpečné okamžiky a jak se jim vyhnout Nebezpečné okamžiky a jak se jim vyhnout úterý 24. září 2024 V zápalu radosti z plachtění se někdy ocitáme v situacích, které se snadno mohou stát nebezpečnou pastí. V takových situacích hlavně nesmíme udělat chybu, ke které to...
Když třepe zadní lem plachty Když třepe zadní lem plachty pondělí 23. září 2024 Je časté, že máme dobře vytrimované plachty, ale zadní lem se stále třepe. Někteří to řeší dalším dotahováním na otěži, ale to není to pravé. Výsledkem bude, že zpomalíme. Jak nepříjemnému klepání...
Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy Proč nedoporučuji na charteru kotvit na dvě kotvy pondělí 23. září 2024 Často vidím na facebookových stránkách Lodních novin debaty o kotvení na dvou kotvách. Na charterové jachtě bych se z bezpečnostních důvodů tomuto způsobu kotvení raději vyhnul.