Daniel Vodička / pondělí 10. října 2016 / Kategorie: Novinky Bénéteau Sense 57 – čím je jiná? Před několika lety představila loděnice Bénéteau novou řadu Sense. Od do té doby běžné řady Oceanis se výrazně lišila. Dnes je vlajkovou lodí této řady model Sense 57. Čím je tato jachta jiná? Proč si ji zvolit? Řada Sense byla vytvořena pro majitele, kteří hledají především pohodlný život na palubě, nikoli co největší počet kajut v podpalubí. Jde tedy o zkušenější jachtaře, mající již za sebou dobu, kdy maximum kajut bylo hlavním předpokladem pro koupi jachty. Jachty Sense jsou navrženy pro jachtaře, kteří na palubě tráví delší časové období, i když se zrovna nemusí pouštět do dlouhých přeplaveb. Na palubě se počítá s instalací technických doplňků, které život zpříjemňují. Pro jejich zásobení elektrickou energií je na palubě místo pro zabudování dieselového generátoru. Foto Nicolas Claris Salón je propojen s kokpitem jen třemi schůdky Kajuty jsou v podpalubí posunuty do přední části lodě. Je to proto, aby byly daleko od hlučného motoru a generátoru. A samozřejmě také od kokpitu, který může být večer dost společensky aktivní. Uspořádání jachty je tedy od zádi: kokpit, salon s kuchyní, kajuty pro hosty s vlastními koupelnami a zcela na přídi velká kajuta majitelská, vybavená kromě koupelny s toaletou i samostatným sprchovým koutem. Na zádi pod kokpitem nejsou žádné kajuty, nebo je tam jen kajuta pro posádku. Zadní část jachty je společenská a pracovní a přední klidová. Do kajuty majitele se jde chodbičkou mezi kajutami pro hosty. Všude je maximum světla a samozřejmě také prostoru. Místo dveří do kajut pro hosty, které by znesnadňovaly pohyb v podpalubí, jsou použity široké zasouvací stěny. Velký salón je spojený s kuchyní a světlem i velmi dobrým propojením s kokpitem připomíná vícetrupé jachty. Do kokpitu vedou jen tři pozvolné schody. Foto Nicolas Claris Výborně krytý kokpit Celý kokpit může být zastřešen hardtopem s odsouvacím středem. Při zakrytí celého kokpitu je posádka téměř dokonale chráněna před nepřízní počasí. Stůl na pravoboku je možné spustit na úroveň okolního sezení a získat tak velké dvoulůžko. Při stání na kotvě dominuje zádi veliká koupací plošina zabírající celou šíři zádě. Pod sedačkami kormidelníka může být na přání majitele schován gril na jedné a dřez s tekoucí vodou ve druhé. Trup jachty je navržen s vysokou tvarovou stabilitou, loď se tak za plavby méně naklání. Parametry Celková délka 17,78 m Délka trupu 16,80 m Šířka 4,97 m Ponor 2,40/ 1,85 m Výtlak 18 780 kg Balast 4 900/ 5 500 kg Plocha plachet 152,5 m2 Nádrž na palivo 415 l Nádrž na vodu 640 l Výkon motoru 80 HP Design Berret Racoupeau Yacht Design Cena bez DPH 393 100 EUR Více www.bemexboot.cz Předchozí článek Létání na foilech pro každého Další článek Revoluční změnu do Volvo Ocean Race? Vytisknout 2934 Tagy: BeneteauSense Související články Bemex na veletrhu v Cannes Bemex na veletrhu v Cannes Blíží se veletrh v Cannes a firma Bemex Boot, prodejce jachet Beneteau a katamaranů Fountaine Pajot, představí celkem 4 novinky. Co vystaví Beneteau v Düsseldorfu Co vystaví Beneteau v Düsseldorfu Jaké jachty si budete moci prohlédnout na stánku loděnice Beneteau s Vladislavem Bezecným z Bemex Boot? Osm plachetnic celkem a z toho jedna velmi očekávaná premiéra. Veletrh začíná již příští sobotu. Loděnice Beneteau představila novou First 30 Loděnice Beneteau představila novou First 30 Loděnice Beneteau představila připravovanou novinku First 30. Sportovní jachta s velkým potenciálem, zajímavou cenou a skvělým rodokmenem.
Bemex na veletrhu v Cannes Bemex na veletrhu v Cannes Blíží se veletrh v Cannes a firma Bemex Boot, prodejce jachet Beneteau a katamaranů Fountaine Pajot, představí celkem 4 novinky.
Co vystaví Beneteau v Düsseldorfu Co vystaví Beneteau v Düsseldorfu Jaké jachty si budete moci prohlédnout na stánku loděnice Beneteau s Vladislavem Bezecným z Bemex Boot? Osm plachetnic celkem a z toho jedna velmi očekávaná premiéra. Veletrh začíná již příští sobotu.
Loděnice Beneteau představila novou First 30 Loděnice Beneteau představila novou First 30 Loděnice Beneteau představila připravovanou novinku First 30. Sportovní jachta s velkým potenciálem, zajímavou cenou a skvělým rodokmenem.
Spíše jih, ale… Spíše jih, ale… úterý 11. listopadu 2025 Milan Koláček s Pierrem Brasseurem plují na 13. místě závodu Transat Cafe L´Or. Šance na první desítku stále žije. Záleží na počasí 600 mil na severozápad od nich. Dostane se severní...
Severní, nebo jižní skupina? Severní, nebo jižní skupina? pondělí 10. listopadu 2025 1700 mil zbývá do cíle Milanu Koláčkovi s Pierrem Brasseurem. Jsou na 17. místě, ale severní skupina se zdá být na dohled. To by mohlo znamenat posun do první desítky…
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí pondělí 10. listopadu 2025 Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala...
Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? Obyčejný charterový dalekohled, nebo Steiner? čtvrtek 17. dubna 2025 Jak jste na charteru spokojeni s lodním dalekohledem? Používáte ho vůbec? Dan Přívara na kurzech nyní porovnal tento mlhu produkující produkt se dvojicí výborných dalekohledů Steiner.
Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky Oceanis 37.1 je nástupce úspěšné osmatřicítky pátek 23. února 2024 Oceanis 37.1 je posledním modelem v modernizované řadě Oceanis, ve které má nahradit oblíbený model 38.1. Bohužel je také poslední lodí, pod kterou se podepsal nedávno zesnulý výtečný lodní...
Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví Hliník, nebo ocel? Test dvou kotev Ankerplex napoví pátek 20. října 2023 Španělská společnost Ankerplex má ve svém výrobním programu skládací demontovatelné kotvy z různých materiálů a v celé řadě velikostí. Patří do něj i 14kilogramová ocelová kotva, kterou se...
Proč nerolovat v silném větru genu Proč nerolovat v silném větru genu úterý 11. listopadu 2025 Stoupačka v silném větru, loď se naklání, je to na hraně. Proč se vyhnout zarolování geny? Proč zmenšení této plachty nechat až jako poslední možnost?
Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru Spotřeba nafty a nabíjení akumulátorů pomocí motoru čtvrtek 6. listopadu 2025 Jak je to se spotřebou paliva v případě, že potřebujete dobíjet baterky pomocí alternátoru? Kolik nafty je třeba počítat na hodinu dobíjení?
Jak pohnout zádí dle potřeby Jak pohnout zádí dle potřeby pondělí 3. listopadu 2025 Couváte bokem k molu. V té chvíli mohou nastat dvě situace. Obě jsou snadno řešitelné, pokud včas a samozřejmě správně zareagujeme.