OAK_TOP_zari 2018
Search
× Search
Máte-li jachty Comar Comet nebo Genesi s mělkým kýlem z let 2003 až 2011, možná máte zaděláno na vážný problém. Britská organizace MAIB (Marine Accident Investigation Branch) vydala bezpečnostní varování na základě nehody z prosince 2017, kterou vyšetřovala. K nehodě došlo za větru o síle 6 – 7°Beauforta nedaleko Tenerife. Jachta Comet 45S Tyger of London se překlopila poté, co přišla o kýl. Posádka byla zachráněna kolem plující jachtou. Kontrola vraku jachty ukázala, že kýl nebyl vyroben podle požadovaných standardů. Nerezová konstrukce kýlu byla svařena jen částečně a nedokonalé sváry nevydržely namáhání, kterému byly po léta vystaveny. Podle MAIB bylo s podobným kýlem vyrobeno cca 100 jachet mezi lety 2003 a 2011. K nehodě sice došlo jen na jediné zmíněné jachtě, přesto by závěry měly být alarmující. Ještě je nutné připomenout, že jachta Tyger of London několikrát za svoji kariéru najela na mělčinu a tyto nárazy také mohly být...

Podjezd pod mostem

Podjezd s plachetnicí pod mostem je vždy událostí znervózňující. Vejdeme se, nevejdeme? Jak získat jistotu? Tato otázka se může někomu zdát na moři nedůležitá, ale jen v Chorvatsku se podjíždí...

Jak bezpečně halzovat?

Halza je nebezpečný obrat. Jachtaři to znají, letní dovolenkáři nevědí, o čem se mluví. Přitom důsledky mohou být nákladné, nebo dokonce tragické.

Zranitelné kormidlo

Víte, proč bylo v posledních 30 letech na oceánu opuštěno nejvíce jachet? Stěžeň? Kýl? Elektřina? Motor? Ne, ne, ne! Nejčastější bylo poškozeno kormidlo.

Nebezpečný autopilot

Autopilot je běžnou součástí plachetnic a skippeři si plavbu bez této pomůcky ani nedovedou představit. U motorových jachet to tak samozřejmé není. Hlavní důvod proti instalaci autopilota na motorové jachtě je bezpečnost.

Last
Na horu