Ztroskotání u Hvaru a turisté v gumáku
Konec týdne v chorvatských vodách přinesl dvě zajímavé zprávy. Je tu jedno najetí na mělčinu a dále dva stateční milenci, kteří se vydali na výlet na dinghy.
Nejprve ke ztroskotání. Gulet plující pod tureckou vlajkou se na Paklených otocích vydal do úžiny hluboké kolem jednoho metru. Neprojel. Není se co divit, když ponor lodi je odhadem mezi 2,5 a 3 metry. Vzhledem k tomu, že majitel je cizozemec, tak se s tím kapitanát nepáral a poslal na pomoc zlatem placený Sea Help. To se Turci prohnou.
Druhý příběh má zamilovaný podtext. Němečtí manželé (možná milenci) se vydali na romantickou projížďku na gumenjaku. Znáte to, délka 2,2 metru a spolehlivý motor 1,5 koně.
Udělali ještě jednu chybu. Vybrali si Velebitský kanál. V půl desáté večer si jejich situace svědci všimli a loď kapitanátu vyplula do akce.
Škoda, mohli si dát romantickou noc ve člunu.
5319
Související články
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?