Proč vést lodní deník?
Myslíte si, že vedení lodního deníku již není dávno zapotřebí? Není to pravda. Může vás ušetřit vážných nepříjemností a trestů.
Lodní deník musíme vést. Vyžaduje to zákon. Alespoň tak tomu je na lodích plujících pod českou vlajkou. A na jiných s velkou pravděpodobností také. K čemu ale tato archaická povinnost slouží?
V případě jakékoli nehody je lodní deník tím prvním, co vyšetřující orgány po kapitánech lodí vyžadují. Pokud ho nemáte, je vám to automaticky přičteno k tíži. Stáváte se nedůvěryhodnými. Deník ukazuje vaši zodpovědnost, důvěryhodnost.
Protože obvykle budete stát ve sporu ohledně jakékoli nehody proti místnímu (v Chorvatsku Chorvatovi, v Itálii Italovi…) je vaše pozice automaticky oslabena. Proto další oslabení způsobené absencí deníku již není ani v nejmenším žádoucí. Deník je pro vyšetřovatele něčím podobným, jako černá skříňka.
Obvykle řeší nehody jen škody na majetku. Mohou sice být extrémně vysoké, ale jde jen o peníze. Někdy však může dojít i ke zranění, nebo dokonce smrti. Pak již může být sankcí i vězení. To je o důvod víc, proč být opatrný.
Lodní deník nemusí být oficiální knihou, může jít o pouhý sešit, do kterého zaznamenáváme detaily o plavbě. Nebo můžete využít deník, který jsme pro vás připravili my (najdete je ke stažení dole pod článkem). Máme pro vás dvě verze. Jedna je pro tisk. Vytisknete si počet listů podle počtu dnů, které na moři strávíte. Nebo je zde i druhá možnost, a to je deník určený pro vyplňování elektronické, který je určen pro plavbu dlouhou do 15 dnů. Na konci deníku najdete také jeden list se vzorovým vyplněním, podle kterého se můžete řídit.
10661
Související články
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...