Absolutní neznalost pravidel?
Ve čtvrtek se v Zadarském kanálu nedaleko městečka Kukljica srazila plachetnice plující na plachty s motorovým člunem. Obě lodě se po srážce potopily.
K nehodě došlo ve čtvrtek půl hodiny po poledni. Viditelnost je v té době na Jadranu obvykle dobrá. Do plachetnice plující na plachty narazil do pravoboku rychlostí cca 15 uzlů motorový člun. Svědci uvádějí, že zaslechli velkou ránu. Aby taky ne! Jedna z lodí se začala potápět. Ve chvíli, kdy na místo dorazila loď Lučke kapitanije Zadar, byli již všichni účastníci nehody vytaženi z moře kolem plujícími čluny a převezeni k ošetření na břeh. Byli mezi nimi i zranění.
Obě poškozené lodě již v té době spočívaly na mořském dně.
Na vině je samozřejmě nedodržení pravidel COLREG. Proč k němu došlo, je zatím záhadou. Skipper motorového člunu byl zřejmě přesvědčen, že platí přednost zprava...
Zdá se, že letošní sezóna na Jadranu bude na zážitky bohatá.
9308
Související články
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...