160 kilometrů kontejnerů
Nová největší kontejnerová loď na světě uveze 20 150 kontejnerů. Neboli 20 150 TEU. Je dlouhá 400 metrů, široká bezmála 60 m a postavená byla v Samsung Heavy Industries.
Loď si nechalo postavit japonské rejdařství MOL. Stavba trvala jen 15 měsíců. Na takový kus železa docela rychlost, ne?
Kapacita kontejnerových lodí se udává v TEU. To jsou ty menší 6,1 metru dlouhé kontejnery. Na novou loď se jich tedy vejde 20 150. Pokud bychom je chtěli naložit na vlak, byla by to síla. Pokud by lokomotiva zastavovala na Hlavním nádraží v Praze, tak poslední vagony by ještě čekaly na štempl do pasu před německými hranicemi.
Jak jsme se toho dopočítali? Je to snadné. Pokud by byly kontejnery na vagonech a před nimi a za nimi by vždy bylo volné místo, prodloužily by se na cca 8 metrů. A pokud to vynásobíme, vyjde nám více než 161 kilometr dlouhý vlak.
4275
Související články
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Cesta k úspěchu je šetřit loď
Přinášíme rozhovor s vedoucím mužem Arkea Ultim Challenge. Charles Caudrelier jede fantastickou plavbu. Je nejen první v závodě, ale má také náskok na rekord v sólové plavbě kolem světa.
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
Nedostatek alkoholu? Za vše může Maersk
V levnějších barech a restauracích se začíná šířit nervózní šeptanda. Vypadá to, že v příštích dvou letech bude na trhu nedostatek alkoholu. Týká se to především levnějších druhů, dražší značky a archivní ročníky zatím nejsou v ohrožení.
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Kontejnerovky na jaderný pohon?
Čínská loděnice China State Shipbuilding Corporation (CSSC) představil plány na kontejnerové lodě na jaderný pohon. Kapacita se bude pohybovat kolem 24 000 TEU, píše server gCaptain.