Sakra... To je drama!!!
Sledujete to všichni? Po obeplutí celého světa dělí vedoucí dvojici Vendée Globe od sebe 40 mil. A do cíle zbývá 350. Souboj na cílovou pásku.
Rozdíl mezi prvním a druhým bude zřejmě kolem 2 hodin. Přepočítáme-li to na běh na 100 m, dělila by prvního a druhého v cíli necelá setina sekundy. To je vyrovnaný sprint. Sprint okolo světa.
Od cíle dělí vedoucí dvojici jediný obrat, ke kterému dojde dnes během dne. Pak to již bude bez obratu až do cíle.
Proč tak daleko na sever?
Někteří z vás se možná ptají, proč Armel Le Cléac´h a Alex Thomson plují tak daleko na sever, když je cíl v Les Sables? Je to dáno větrem. Pokud by vedoucí dvojice zamířila k cíli dříve, znamenalo by to v první fázi bezvětří a pak křižování proti větru. To je pomalé. I když je tato trasa delší, je nejvýhodnější.
Únava
Oba vedoucí závodníci musí být po 70 dnech plavby velmi unavení. Mají však jednu výhodu. Jsou na čele, bojují o vítězství. S únavou jim pomáhá bojovat nabuzená psychika. Jste-li vpředu, vše se lépe zvládá.
Nebezpečí posledního dne
Plavba do cíle povede náročnými vodami. Nejprve překonat vstup do kanálu La Manche, kde je hustý provoz. Dále je u Bretaně systém rozdělené plavby, do kterého se nesmí vplout. Pak budou následovat místa se silným proudem a hustým provozem rybářských lodí. To vše jsou vážná nebezpečí. A nestabilní vítr nedaleko pevniny. To se může na dramatičnosti závěru závodu podepsat. Stačí namotat rybářskou bóji, zaspat střet s rybářskou lodí, unaven najet do systému rozdělené plavby…
Jsou kousek od cíle, ale nebezpečí je mnoho. Vzpomeňme rok 2005, kdy Miku Goldingovi upadl kýl 50 mil od cíle.
Poloha lodí bude na trackeru aktualizována po hodině od chvíle, kdy se vedoucí dvojice dostane 100 mil od cíle.
Polohu lodí najdete zde.
4977
Související články
Všechno je možné…
Všechno je možné…
Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
200 mil k mysu Horn
200 mil k mysu Horn
Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.