Záchrana v Jižním oceánu
Australské námořnictvo zachránilo trojici jachtařů z poškozené lodě hluboko v Jižním oceánu.
Jachta Jedi 1 byla na cestě z Jihoafrické republiky na Nový Zéland. 1300 km jihozápadně od mysu Leeuwin přišla o stěžeň.
Posádka aktivovala EPIRB. Situaci začalo řešit Australian Maritime Safety Authority (AMSA) Joint Rescue Coordination Centre 17. března v 1900 tamního času.
Do akce se nejprve zapojilo letadlo Challenger AMSA, které mělo za úkol jachtu najít. Protože jachta byla mimo dosah vrtulníků, byla do akce povolána loď australského námořnictva HMAS Parramatta, která vyplula 7 hodin po zachycení nouzového signálu.
Ještě jednou však vzlétl i jet AMSA. Bylo nutné posádce jachty shodit satelitní a radiové komunikační prostředky pro usnadnění záchranné operace.
HMAS Parramatta byla na místě nehody jen 26 hodin po aktivaci EPIRB. K evakuaci členů posádky jachty byl nakonec použit vrtulník z paluby vojenské lodi. Všechny tři jachtaře se podařilo zachránit.
Jen upozornění. Jak většina z vás ví, záchrana lidského života je na moři zdarma. Toto vše se tedy neplatí. Jiné by to bylo v případě záchrany jachty. To by bylo drahé.
4619
Související články
Kapitánova oběť ze staré školy
Kapitánova oběť ze staré školy
Dva členy své posádky stihl zkušený kapitán nahnat do záchranného ostrůvku těsně před tím, než se nad ním a jeho Grand Soleil 54 zavřela voda. Tento příběh z Jižního oceánu svědčí o tom, že na mořích i dnes plují lidé rytířských charakterů, vedení odvěkou námořnickou etikou.
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Záchrana v Jižním Pacifiku
Záchrana v Jižním Pacifiku
14. února ve 02:50 UTC kanadský skipper William MacBrien aktivoval svoji EPIRB bóji. Plul na jachtě Class40 Phoenix, účastnil se závodu Global Solo Challenge.