Potřebujete vyvézt kotvu?
Potřebujete vyvézt kotvu na člunu. Jak to udělat, aby se celá akce nezměnila v povedenou situační komedii?
Jak může vypadat vyvážení kotvy (směšnější varianta), se můžete podívat na videu. Pomiňme zde naprostou nesmyslnost počínání, když je jachta uvázaná k bóji a pojďme se podívat, kde udělal závodčí kotvy chybu.
Rozhodl se odvézt hlavní kotvu i s řetězem pár desítek metrů od lodě. S řetězem, to je důležité! Řetěz, který se snaží odtáhnout od lodě, váží nejméně 100 kg. Ve vodě sice méně, ale stejně malý přívěsný motor nemá sílu na to, aby napnutý řetěz uvezl.
Řešení
Potřebujete-li vyvézt kotvu na člunu, použijete obvykle druhou kotvu, která je vybavena jen krátkým řetězem (obvykle 5 metrů). Celý řetěz naložíme i s kotvou do člunu a můžeme vyrazit. Pomocník na jachtě uvolňuje lano a takto odplujeme až na zvolené místo, kde kotvu vypustíme.
Pokud potřebujeme vyvézt příďovou kotvu, také budeme muset nejprve naložit celý řetěz do člunu. Jinak bude vyvezení kotvy velmi náročné. A rozhodně by se jí nepodařilo vyvézt dostatečně daleko.
5316
Související články
Proč být na kotvě označen
Proč být na kotvě označen
Může se vám snadno stát, že zjistíte, že absence černé koule při kotvení byla vaše největší chyba. A můžete si tisíckrát říkat, že ostatní ji nemají také vyvěšenu.
Poslední místa na kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku
Poslední místa na kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku
Máme poslední volná místa na kurzech přístavních manévrů v Chorvatsku. Jde o dubnové třídenní kurzy, které bývají každý rok vyprodané.
Jak stát v přístavu v Řecku
Jak stát v přístavu v Řecku
Mnozí jachtaři, kteří vyrostli (myslím odborně) v posledních letech v Chorvatsku, jsou v Řecku zaskočeni absencí mooringů v přístavech a nutností stát přídí na kotvě. Mnozí to nikdy nedělali… Navíc pokud fouká silný vítr, který je v Řecku častý.