Ilegální marína na Makarské zavřena
12 let provozovat ilegálně marínu? Toho by si musel někdo všimnout, ne? Ročně přitom majitelé jachet zaplatili za stání cca 20 milionů HRK.
Jedná se o marínu Ramova Krvavica. Nevím, jestli jsou nynější situací zasaženi i čeští majitelé jachet, ale v minulosti víme nejméně o dvou českých plachetnicích, které si v maríně užily tvrdou zimu. Při silné bóře nebylo stání zde příliš bezpečné.
V pondělí byly pracovníky Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture zapečetěné administrativní prostory maríny a také zde provozovaná restaurace. Nepříjemná situace se před létem týká 255 míst k stání, z toho je 60 na břehu a 195 ve vodě.
Do roku 2007 šlo o sportovní přístav, který byl však následně rozšířen bez vědomí úřadů a bez řádné koncese na zábor pobřeží. Až nyní se podařilo úřednímu šimlu přeskočit všechny překážky do cesty nastavené a marínu zavřít. Na místě by měla fungovat bezpečnostní agentura, která bude dohlížet na zakotvené jachty.
5023
Související články
Nová marína vyroste v Ploče
Nová marína vyroste v Ploče
Kolik marín musí vyrůst v Chorvatsku, aby jich bylo dost? Další z nových marín bude postavena v Ploče, tedy jihovýchodně od Makarské, u ústí řeky Neretvy.
Bouře zničila dánské maríny. Některé nejspíš navždy
Bouře zničila dánské maríny. Některé nejspíš navždy
Ve druhé polovině října se k severozápadním břehům Evropy přihnala bouře Babet, jejíž sílu jsme mohli pocítit i v Česku. Kromě německého pobřeží se vyřádila také v Dánsku, kde zpustošila desítky marín. Kvůli zvláštní praxi tamního pojišťovnictví se některé z nich pravděpodobně již neotevřou.
Marína Drage v potížích
Marína Drage v potížích
Státní inspekce uzavřela chorvatskou marínu Drage mezi Murterem a Biogradem. Prý byl porušen zákon… Šetření pokračuje.