Dva miliony barelů ropy už nehoří
Tanker VLCC New Diamond se podařilo uhasit. 2 miliony barelů ropy není v bezprostředním nebezpečí, i když za tankerem je ropná skvrna. Co bude s ohořelou ekologickou bombou dále?
O požáru na supertankeru New Diamond jsme již psali. Necelých 40 mil od pobřeží Srí Lanky došlo ve strojovně k výbuchu a vypukl požár. Jedna osoba zahynula, ostatní se podařilo evakuovat. Začal boj s ohněm, kterého se zúčastnily lodě Srí Lanky a Indie. Hrozila ohromná ekologická katastrofa, na palubě tankeru je 270 000 tun ropy. Takové množství by dokázalo znepříjemnit život v celém Bengálském zálivu.
Po několika dnech se podařilo požár uhasit, aniž by chytl náklad na palubě.
Po uhašení ohně byli na palubu tankeru vysazeni pracovníci záchranné firmy, kterým se podařilo přetáhnout vlečné lano a remorkér táhne tanker dále od pobřeží. Dá se předpokládat, že v bezpečné vzdálenosti od pobřeží dojde k přečerpání nákladu.Co bude s vrakem dále? Je to hromada železa, kterou by bylo možné zpracovat, ale je otázkou, jestli nebude zvoleno o něco méně ekologické řešení a nebude tanker poslán ke dnu. Mimo pohledy zvědavců...
Za vlečeným tankerem zůstává na hladině olejová skvrna, ale zatím se zdá, že jde jen o palivo, nikoli o náklad. Letadla pobřežní stráže rozstřikují na skvrnu chemické látky, které mají pomoci s její likvidací.
Situace tedy není zcela pod kontrolou, ale je tomu blíže, než kdy dříve. Je třeba doufat, že se vše znovu neobrátí k horšímu.
2725
Související články
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
„Neuhasitelný“ metanol
„Neuhasitelný“ metanol
Jako alternativní palivo se metanol dostává do stále většího počtu lodních nádrží. Proti konvenčním palivům má řadu výhod. Každá mince má však dvě strany. Přestože je naše společnost posedlá bezpečností všeho možného, v případě požární bezpečnosti metanolových pohonných ústrojí zůstávají jisté mezery, jak zjistily testy společnosti Survitec.